Endast för medlemmar:
Spara genom allt
Alltid billig frakt
Extra besparingar med BonusCash
Endast för medlemmar:
Spara genom allt
Alltid billig frakt
Extra besparingar med BonusCash

Kundservice

Leverans

Medlemskap

Kontakta oss

Beställning och betalning

BonusCash

Om Luxplus

Retur och reklamation

Vanliga frågor

Leverans

Du kan följa och spåra dina beställningar på din beställningssammanfattning här.

I e-postmeddelandet med din avsändningsbekräftelse hittar du en spårningslänk. Länken tar dig direkt till distributörens sida med information om din leverans.

Det kan ta upp till 24 timmar (mån-fre) för spårningen att uppdateras från det att du fick din leveransbekräftelse.

OBS! Vänligen notera att leveranstiderna kan vara lite längre pga extra högt tryck under Black Friday och jul.

Du kan följa och spåra dina beställningar på din beställningssammanfattning här.

Du får ett automatiskt mejl från transportören när ditt paket är klart för hämtning. Om du har angett ditt mobilnummer vid beställningen får du även ett sms.
I din leveransbekräftelse från Luxplus kan du se ditt försändelsenummer/Track & Trace-nummer.

Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan din beställning registreras hos transportören och du kan se information om ditt paket.

Beställningar gjorda på luxplus.se levereras med DHL, Bring, Postnord samt Instabox . För medlemmar i Luxplus erbjuder vi gratis frakt. För icke-medlemmar börjar leveranskostnaderna på 69 kr. Observera att Luxplus ApS ansvarar för köpta produkter tills de har levererats.


Den förväntade leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från det att distributören tar emot paketet.

Det går tyvärr inte, då vi inte har kontor och lager på samma plats.

Varorna på Luxplus.se kan endast beställas online och varorna kommer då att levereras till vald plats.

När du handlar på Luxplus.se är det inte möjligt att få paket levererade till andra länder än Sverige. 

Medlemskap

Luxplus är ett unikt koncept med många fördelar. Medlemskap ger dig möjlighet att spara pengar på tusentals produkter, allt från exklusiva märken till välkända vardagsartiklar. På en genomsnittlig beställning kan du spara över 300 SEK och priset på medlemskapet är därför snabbt återbetalat. Genom att välja Luxplus medlemspriser skapar du automatiskt ett medlemskap med din första beställning.

För att skapa ett medlemskap hos oss behöver du helt enkelt göra din första beställning till medlemspris. Då blir du automatiskt medlem.

Du kan avbryta ditt medlemskap här.

Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst genom att kontakta oss via e-post på [email protected] (vi svarar inom 48 timmar på vardagar) eller genom att logga in på Luxplus.se och klicka på "Mitt medlemskap". Uppsägningen träder i kraft vid utgången av innevarande medlemsperiod. Det enda undantaget är under de första 24 timmarna av medlemskapet, inom vilka ditt abonnemang är låst på grund av tekniska skäl. Efter de första 24 timmarna kan du avsluta ditt abonnemang hur du vill.

Observera att om du har en pågående beställning kan ditt medlemskap inte avslutas förrän beställningen har skickats. Detta sker vanligtvis inom 24 timmar. Försök igen efter att din beställning har skickats.

För att avsluta ditt medlemskap, logga in och klicka på "Mitt medlemskap". Om du säger upp ditt medlemskap har du fortfarande tillgång till det tills perioden löper ut. Observera dock att om du säger upp ditt medlemskap under 30-dagars provperioden kommer ditt medlemskap att upphöra omedelbart. Efter att ett medlemskap har avslutats, kommer pengar inte att dras från ditt konto om du inte väljer att återaktivera ditt medlemskap.

När du gör en ny beställning till medlemspris på vår hemsida läggs det automatiskt till 89 kr på din beställning. 89 kr täcker en månads medlemskap och så snart beställningen är klar är ditt medlemskap aktivt igen.

Efter de första 24 timmarna (där abonnemanget är låst av tekniska skäl) kan du säga upp ditt abonnemang när det passar dig. Abonnemanget upphör då vid utgången av den period för vilken betalning skett.
Observera att om du har en beställning på gång kan medlemskapet inte avbrytas förrän det har skickats. Detta sker vanligtvis inom 24 timmar. Försök igen när din beställning har skickats från vårt lager.

När du registrerar dig hos Luxplus måste du bekräfta att du är över 18 år. Om du är under 18 år måste registreringen och prenumerationen vara undertecknad av en förälder. Ett avtal kan alltid sägas upp av en förälder om det, oavsett villkoret att vara över 18 år, har ingåtts av ett barn eller en person under 18 år.

Månadsbetalningen dras var 30:e dag från det datum du började ditt medlemskap.

Om du inte vill bli medlem kan du välja att köpa dina varor till normal pris. I så fall kommer det inte att läggas till ett medlemskap under betalningsprocessen.

På Luxplus kan du välja att betala din beställning med Klarna Pay Later. Om denna betalningsmetod väljs, förnyas medlemskapet genom Klarna och du får en faktura på medlemsavgiften. Fakturan kommer att skickas till dig cirka 30 dagar efter att den skapades vilket innebär att du kan få en faktura efter att du har sagt upp ditt medlemskap. Fakturan skapas alltid när en medlemsperiod förnyas. Om du har fått en ny faktura efter att ditt medlemskap sagts upp, är detta i de flesta fall en faktura för en tidigare medlemsperiod som förnyades innan du sa upp medlemskapet.

Om du är osäker på vilken medlemsperiod fakturan avser är du alltid välkommen att skicka fakturan som PDF till vår kundtjänst.

Kontakta oss

Tryck här för att skriva till oss.

Du kan även ringa oss på +46 10 102 02 99. Telefonen är öppen tisdag kl. 9.30-11.30 och torsdag kl. 12.30-14.30

Telefonen är inte öppen under helgdagar


Beställning och betalning

Tyvärr inte.

Leveransadressen som du anger i kassan kan inte ändras efter att du genomfört beställningen.

Om du har gjort ett köp och vill annullera din beställning måste du logga in med din e-postadress och ditt lösenord under inloggningsikonen i det övre högra hörnet. Klicka sedan på "Mina beställningar". Under "Mina beställningar" klickar du på infoknappen till höger om den beställning du vill avbryta och klickar sedan på "Avbryt beställning". Det är endast möjligt att annullera en beställning, om vårt lager inte har börjat hantera beställningen.

Notera! Det är inte möjligt att avbryta din beställning genom att skicka ett e-postmeddelande till oss då vi inte kan behandla förfrågan innan beställningen har packats.

Nej, alla tullar och importavgifter ingår i totalpriset.

Om du behöver ett kvitto för ditt köp kan du alltid hitta det på ditt Luxplus-konto genom att logga in i det övre högra hörnet och gå till 'Mina beställningar'. Klicka sedan på informationsikonen baserat på din beställning och klicka på "Ladda ner orderbekräftelse"

BonusCash

När du handlar hos Luxplus tjänar du samtidigt BonusCash. Mängden BonusCash beror på vilka produkter du köper. Dina intjänade BonusCash dras automatiskt från din nästa beställning. Om du har tjänat 5 BonusCash får du därför en rabatt på 5 SEK på din nästa beställning.
Dina BonusCash kommer automatiskt att tilldelas som en kontantrabatt på din nästa beställning i förhållandet 1:1. T.ex. 9 BonusCash ger dig en rabatt på 9 SEK. Intjänade BonusCash kan inte användas under din kostnadsfria provperiod.
Endast medlemmar i Luxplus tilldelas BonusCash.

För att se hur många BonusCash du har tjänat, logga helt enkelt in på din medlemsprofil.

Det finns ingen utgång på dina intjänade BonusCash så länge du har ett giltigt medlemskap. Efter att ditt medlemskap upphör, upphör dina BonusCash efter 30 dagar. Inom de 30 dagarna kommer du fortfarande att kunna använda dina BonusCash genom att återaktivera ditt medlemskap. BonusCash kan inte bytas mot kontanter eller tilldelas någon annan medlem.

Dina intjänade BonusCash är något som automatiskt dras av från din order.
Du kan dock endast använda dina intjänade BonusCash när du går in i en betalande månad.


Om Luxplus

Vi köper alla produkter direkt från våra europeiska leverantörer och lagrar dem i vårt eget lager. På så sätt slipper vi dyra mellanhänder som brukar lägga en extra avgift på produktpriset.

Våra erfarna köpare skapar unika avtal med de största distributörerna i EU och med hjälp av deras förhandling och inköp av extra stora partier av varor kan vi pressa ner priserna så långt som möjligt.

Varor som inte finns i lager kommer ständigt tillbaka i lager. För att säkerställa våra medlemmar marknadens bästa priser köper vi endast tillbaka utsålda produkter om vi kan garantera att kunna sälja dem till samma låga pris.
I vissa fall kan det därför ta veckor/månader innan vissa produkter åter finns i lager.
Du kan ange din e-postadress under den slutsålda produkten och få ett meddelande så snart produkten finns i lager igen.


Alla produkter kommer direkt från de största leverantörerna i EU och kvalitetskontrolleras innan de skickas till dig. Vi kan därför ge dig en 100% garanti för äkthet på alla märkesvaror.

Retur och reklamation

Observera att vi inte erbjuder någon form av "nöjdhetsgaranti". Om du till exempel inte gillar doften eller smaken av produkten, har fått en allergisk reaktion på ingredienser som tydligt anges på produkten eller produktsidan, eller i situationer där det inte är något fel på produkten, kan du inte reklamera den som en brist.

När du handlar hos Luxplus har du en extraordinär ångerrätt på 90 dagar, under vilken du kan meddela oss att du ångrar köpet och därmed returnera varan till oss. För att göra ångerrätten gällande måste du meddela oss om detta genom en tydlig redogörelse senast 90 dagar efter att du mottagit varan.
Ångerrätten gäller från dagen efter att du mottagit varan. Om tidsfristen går ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till nästa vardag.
Efter att du har mottagit varorna kan du enbart hantera varorna på ett sätt som gör att du kan avgöra deras art, egenskaper och sätt att fungera. Ångerrätten upphör om förseglingen/plomberingen bryts på varor som av hälso- och hygienskäl inte kan returneras, t.ex. matvaror, receptfria läkemedel, hälsokostprodukter, kosmetika mm. Begreppet försegling/plombering omfattar även speciell förpackning som skyddar produkten och fungerar som garanti för att produkten inte har öppnats.

Hur returnerar jag en vara eller en order?
Önskar du returnera en eller flera varor måste du kontakta oss inom 90 dagar. I förfrågan ska du bifoga bilder på de varor du vill returnera samt ange ditt ordernummer.
Du får då instruktioner för returen.
Du ska bifoga orderbekräftelsen eller en lapp med ditt namn, ordernummer och mailadress i returpaketet.
Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills vi tar emot det. Kom ihåg att behålla kvittot och spårningsnumret du får när du returnerar paketet.
Återbetalningen av returen kommer att behandlas när vi har fått en bild på varan och returpaketets spårningsnummer.

Varan ska vara i obruten förpackning och returneras i samma skick som vid mottagandet och den ska vara i sådant skick att vi utan problem kan sälja varan som ny. Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde. Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som begagnad, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka.

Återbetalningen av din retur kommer att behandlas när vi har fått en bild av varan och spårningsnumret för returpaketet. Återbetalningar utfärdas i samma format som den ursprungliga betalningsmetoden. Leveranskostnader godkänns endast vid reklamationer (skadade varor) och endast när reklamationen är välgrundad och godkänd.

Vi är mycket ledsna att höra att du fått en allergisk reaktion på grund av en produkt du köpt på Luxplus.

Om du har upplevt biverkningar efter att du använt en produkt bör du kontakta din egen läkare, som kan anmäla ditt fall till myndigheterna.

Du kan också välja att kontakta tillverkaren av produkten direkt.

Observera att vi inte erbjuder någon form av "nöjdhetsgaranti." Om du till exempel inte gillar produktens doft eller smak, har fått en allergisk reaktion mot ingredienser som är tydligt listade på produkten eller produktsidan, eller i situationer där det inte är något fel på produkten, kan du inte göra anspråk på det som en defekt.

Som kund har du rätt att returnera dina varor om du har ångrat dig gällande ditt köp. Tyvärr har vi observerat upprepande beteende från vissa kunder som systematiskt beställer varor och returnerar nästan allt, vilket är skadligt för miljön. Det kan även innebära misstankar om att varor returneras efter att ha använts, eller någon annan form av bedrägeri. Om vi upptäcker den här typen av beteende förbehåller vi oss rätten att avvisa framtida beställningar och avsluta medlemskapet.


Vanliga frågor

Luxplus är ett unikt medlemskoncept. Medlemskap ger dig möjlighet att spara pengar på tusentals produkter, allt från exklusiva märken till välkända vardagsartiklar. Du sparar i genomsnitt 300 kr eller mer på varje beställning och tjänar snabbt tillbaka din månatliga medlemsavgift genom betydande besparingar.


Du kan följa och spåra dina beställningar på din beställningssammanfattning här.

Du får ett automatiskt mejl från transportören när ditt paket är klart för hämtning. Om du har angett ditt mobilnummer vid beställningen får du även ett sms.
I din leveransbekräftelse från Luxplus kan du se ditt försändelsenummer/Track & Trace-nummer.

Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan din beställning registreras hos transportören och du kan se information om ditt paket.

OBS! Vänligen notera att leveranstiderna kan vara lite längre pga extra högt tryck under Black Friday och jul.

Du kan avbryta ditt medlemskap här.

Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst genom att kontakta oss via e-post på [email protected] (vi svarar inom 48 timmar på vardagar) eller genom att logga in på Luxplus.se och klicka på "Mitt medlemskap". Uppsägningen träder i kraft vid utgången av innevarande medlemsperiod. Det enda undantaget är under de första 24 timmarna av medlemskapet, inom vilka ditt abonnemang är låst på grund av tekniska skäl. Efter de första 24 timmarna kan du avsluta ditt abonnemang hur du vill.

Observera att om du har en pågående beställning kan ditt medlemskap inte avslutas förrän beställningen har skickats. Detta sker vanligtvis inom 24 timmar. Försök igen efter att din beställning har skickats.

För att avsluta ditt medlemskap, logga in och klicka på "Mitt medlemskap". Om du säger upp ditt medlemskap har du fortfarande tillgång till det tills perioden löper ut. Observera dock att om du säger upp ditt medlemskap under 30-dagars provperioden kommer ditt medlemskap att upphöra omedelbart. Efter att ett medlemskap har avslutats, kommer pengar inte att dras från ditt konto om du inte väljer att återaktivera ditt medlemskap.

Du har handlat till vårt medlemspris och har därför blivit en del av vår medlemsklubb.

Som vi skriver på flera ställen på vår hemsida, samt vid beställning, är de första 30 dagarna gratis och därefter kostar det 89 SEK per månad.

Om du inte vill vara medlem i Luxplus kan du säga upp ditt medlemskap på vår självbetjäningssida.

På Luxplus kan du välja att betala din beställning med Klarna Pay Later. Om denna betalningsmetod väljs, förnyas medlemskapet genom Klarna och du får en faktura på medlemsavgiften. Fakturan kommer att skickas till dig cirka 30 dagar efter att den skapades vilket innebär att du kan få en faktura efter att du har sagt upp ditt medlemskap. Fakturan skapas alltid när en medlemsperiod förnyas. Om du har fått en ny faktura efter att ditt medlemskap sagts upp, är detta i de flesta fall en faktura för en tidigare medlemsperiod som förnyades innan du sa upp medlemskapet.

Om du är osäker på vilken medlemsperiod fakturan avser är du alltid välkommen att skicka fakturan som PDF till vår kundtjänst.

Nej, det kostar dig ingenting att avsluta ditt medlemskap på Luxplus. Men om du har fått en faktura betyder det att du har använt ett externt företag för att säga upp ditt medlemskap.

Luxplus samarbetar INTE med tjänster som erbjuder uppsägning av medlemskap - t.ex. bymetis.se och xpendy.com. Ifall du använder en extern tjänst för att säga upp ditt medlemskap, riskerar du att tjänsten ifråga utkräver en avgift i efterhand.

Ifall du önskar att säga upp ditt medlemskap kan du göra det enkelt och gratis genom att följa denna länk.

Priserna på Luxplus.se är dagliga priser, och vi förbehåller oss rätten att ändra priser och information på webbplatsen när som helst utan förvarning. Både fakta och prisinformation tillhandahålls med reservation för korrekturfel, felaktig beskrivning och tekniska specifikationer. Vi strävar efter att ge så korrekt information som möjligt på Luxplus.se, men vid eventuella problem accepterar vi inte ansvar för eventuella fel, kostnader eller förluster som orsakats av felaktig information på sidan eller av felaktig användning.

Alla våra produkter beställs direkt från de största leverantörerna med garanti för äkthet inom EU. På grund av detta kan utseendet på vissa produkter variera, ha ett annat språk eller skilja sig åt i färg.