Du kommer att få ett mejl när den här produkten finns i lager igen
Du kommer inte längre att få ett mejl när produkten är tillbaka i lager.
Här loggar du in om du redan har registrerat ett konto på Luxplus.se. Är du redan medlem eller om du tidigare har fyllt i dina uppgifter hos Luxplus måste du logga in innan du kan genomföra ett köp. Du blir medlem hos Luxplus när du genomför ett köp till medlemspris.
Saknar du inspiration till nästa köp?
Se våra nyheter, bästsäljare tillbaka på lager eller våra utval av lyxprodukter.
Luxplus (Luxplus ApS) är en medlemsklubb som ger rabatter på välkända parfym- och kosmetikamärken tillsammans med andra medlemsförmåner. Luxplus är endast för privatpersoner. Medlemskapet är personligt och ska inte delas. Brott mot medlemsvillkoren kan leda till att medlemskapet sägs upp.
För att bli medlem måste du vara 18 år eller äldre.
Medlemmar kan tjäna BonusCash när de gör en beställning hos Luxplus. Mängden BonusCash beror på vilka produkter du köper. Du kan alltid se ditt BonusCashsaldo på din medlemsida när du är inloggad. Dina BonusCash blir automatiskt inlösta som en rabatt vid din nästa beställning i förhållandet 1:1, vilket innebär att 90 BonusCash ger dig en rabatt på 90 kr. Intjänade BonusCash kan inte användas under en eventuell provperiod.
Du förlorar aldrig dina BonusCash så länge du har ett aktivt medlemskap. Har du däremot sagt upp ditt medlemskap har du 30 dagar på dig att spendera dina BonusCash. Du har fortfarande möjlighet att spendera dina BonusCash inom dessa 30 dagar genom att återaktivera ditt medlemskap.
Du kan inte lösa in dina BonusCash mot kontanter, och de kan inte överföras till en annan medlem.
När du genomför en beställning av produkter till medlemspris på Luxplus.se godkänner du de gällande abonnemangsvillkoren och du godkänner att Luxplus.se (Luxplus ApS) får debitera det angivna beloppet varje månad, fram tills det att du väljer att säga upp ditt abonnemang. Du kan säga upp ditt abonnemang när du vill.
Du mottar ett kvitto via e-mail vid ditt första köp som innehåller information om ditt medlemskap. Efterföljande kvitton finns sparade på din medlemssida på Luxplus.se som du kan se när du är inloggad.
När du blir medlem hos Luxplus måste du bekräfta att du är över 18 år. Om du är under 18 år måste prenumerationen tecknas av en förälder eller vårdnadshavare.
Ditt medlemskap hos Luxplus betalas som en löpande prenumeration. Ditt medlemskap förnyas automatiskt för att ge dig konstant åtkomst, tills du inte längre önskar att vara medlem.
Din registrering på luxplus.se är juridiskt bindande från det ögonblick du har accepterat ordern med ditt medlemskap och därmed aktiverat det. Som medlem i Luxplus och kortinnehavare är du skyldig att betala för din medlemstid, tills du säger upp ditt abonnemang/medlemskap på hemsidan eller genom att kontakta kundservice. Observera att du inte kan avsluta ditt medlemskap genom att vägra betalningen eller genom återkrav. För obetalda och/eller förfallna fakturor förbehåller sig Luxplus rätten att dra av beloppet vid ett senare tillfälle och uppdatera betalningsinformation om den uteblivna betalningen beror på inaktuell betalningsinformation, och i extrema fall att använda partners (t.ex. inkassobyråer) för indrivning.
Alla betalningar hos Luxplus.se görs med betalkort (VISA-kort och MasterCard), Trustly, PayPal eller Klarna. Alla betalningsavgifter hanteras av Luxplus ApS och är inkluderade i produktpriser samt priser för medlemskap. Du har tillgång till en förteckning av dina tidigare betalningar och beställningar när du loggar in på din sida på Luxplus.se. Betalningar görs via ePay A/S med NETS och Teller som betalningsförmedlare. Överföringen är säkert krypterad via TLS.
Alla tjänster erbjuds av Luxplus ApS, Teglvärksgade 37, 1, 2100 Köpenhamn Ö. (CVR Nr.: 25 09 07 05).
Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst. Uppsägningen träder i kraft vid slutet av den pågående medlemsperioden. Det enda undantaget är under de första 24 timmarna av medlemskapet, inom vilka ditt abonnemang är låst på grund av tekniska skäl. Efter de första 24 timmarna kan du avsluta ditt abonnemang när du vill.
Observera att om du har en pågående beställning kan ditt medlemskap inte avslutas förrän beställningen har skickats. Detta sker vanligtvis inom 24 timmar. Försök igen efter att din beställning har skickats.
För att avsluta ditt medlemskap, logga in och klicka på "Mitt medlemskap". Om du säger upp ditt medlemskap har du fortfarande tillgång till det tills perioden löper ut. Efter att ett medlemskap har avslutats, kommer pengar inte att dras från ditt konto om du inte väljer att återaktivera ditt medlemskap.
Observera att du inte kan säga upp ditt medlemskap genom att avvisa betalningen. I det fallet kommer ditt medlemskap att fortsätta automatisk och du kommer även att stå för häfta för pålöpande betalningar, tills du säger upp ditt medlemskap via hemsidan eller genom att kontakta kundservice.
Ditt abonnemang på Luxplus.se omfattas enligt lag av en ångerrätt på 14 dagar. I praktiken innebär det att din ångerfrist går ut 14 dagar efter att du har ingått avtal med oss. Din ångerrätt gäller enbart vid avtalets ingående och inte vid löpande abonnemangsdebiteringar.
Om du vill avsluta ditt abonnemang måste du meddela oss detta minst 14 dagar innan du ingår ett bindande avtal med oss. Ange tydligt och uttryckligen i ditt meddelande att du vill utnyttja din ångerrätt.
Om du säger upp din prenumeration inom 14 dagar kommer vi att återbetala din betalning utan onödigt dröjsmål eller senast 14 dagar från det datum då vi fick besked om ditt beslut att säga upp detta avtal.
Medlemmen är skyldig att betala för Medlemskapet från det avtalade startdatumet för medlemskapet. Om avtalet hävs mellan parterna är Medlemmen skyldig att betala för den del av tjänsten som redan har levererats. Detta beräknas proportionellt baserat på den period som Luxplus har tillhandahållit medlemsförmånerna.
Uppdaterad 10.06 2024
Luxplus är en medlemsklubb där du kan uppnå stora besparingar på alla våra produkter. Du kan välja att handla till våra normalpriser eller skapa ett medlemskap och få stora medlemserbjduanden. Första månaden är gratis, därefter kostar det 89 kr / mån. Du kan avsluta när du vill.Läs mer
Våra medlemspriser ÄR mycket lägre än våra normalpriser. Vi köper nämligen in ett stort urval av produkter med äkthetsgaranti direkt från de största leverantörerna – så våra medlemmar kan få dem billigt.
Utöver besparingarna på produkterna, får du som medlem också gratis frakt på ALLA beställningar.
Första månaden är gratis, därefter kostar det 89,-/mån. Och du kan avsluta ditt medlemskap när som helst fram till slutet av en medlemsperiod. Läs mer
När du gör en beställning hos Luxplus ingår du ett köpeavtal med Luxplus ApS, Teglværksgade 37, 1, 2100 Köpenhamn Ø, Danmark.
När du handlar hos Luxplus kan du välja mellan två olika priser: Medlemspris och Normalpris. Alla priser visas inklusive moms. Priserna på Luxplus.se är marknadspriser. Vi reserverar oss för plötsliga prisändringar på vår hemsida.
När du beställer från Luxplus.se accepterar och ingår du avtalet på svenska.
Observera att det kan förekomma begränsningar i hur många produkter du kan köpa. Återförsäljning av produkter köpta från Luxplus är inte tillåtet. Misstankar om återförsäljning kan leda till att ditt medlemskap på Luxplus avslutas. Om du inte vill vara medlem kan du välja att köpa dina varor till normalpris. I så fall kommer det inte att läggas till ett medlemskap i betalningsprocessen.
Om du har gjort en beställning men har ångrat dig kan du annullera din order. Det gör du genom att logga in med din e-postadress och ditt lösenord uppe i det högra hörnet på Luxplus.se. Gå in på menyn och klicka på fliken ”Mina beställningar”. Här ska du klicka på info-knappen till höger vid den beställning du vill avbryta och därefter klicka på ”Avbryt beställning”.
Notera att du endast kan annullera en order förutsatt att vårt lager inte har börjat hantera den. Vid frågor, kontakta kundtjänst via vårt kontaktformulär på hemsidan.
Alla betalningar genomförs via Altapay, Klarna, Trustly eller PayPal. På luxplus.se kan du betala med VISA, VISA Debit, VISA Electron, MasterCard eller Maestro. Din betalsäkerhet är vår högsta prioritet. Det innebär att du kan behöva verifiera din kortbetalning med 3D Secure innan köpet genomförs. Din bank kan ge dig mer information om 3D Secure och hur du verifierar dig. Alla betalnings- och kortavgifter är inkluderade i priserna som har angetts på sidan och hanteras av Luxplus ApS.
Betalning för medlemskap samt varor hos Luxplus.se kan i dagsläget endast genomföras med betal-/kreditkort, PayPal, Trustly och Klarna. Beloppet dras från ditt konto först när varorna skickas från lagret eller när ditt medlemskap påbörjas. Om du väljer att betala din första order med Klarna (faktura), kommer medlemsavgiften istället att faktureras. Du kan inte debiteras ett större belopp än det du har godkänt vid köpet.
Ångerrätten gäller från dagen efter att du mottagit varan. Om tidsfristen går ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till nästa vardag.
Efter att du har mottagit varorna kan du enbart hantera varorna på ett sätt som gör att du kan avgöra deras art, egenskaper och sätt att fungera. Ångerrätten upphör om förseglingen/plomberingen bryts på varor som av hälso- och hygienskäl inte kan returneras, t.ex. matvaror, receptfria läkemedel, hälsokostprodukter, kosmetika mm. Begreppet försegling/plombering omfattar även speciell förpackning som skyddar produkten och fungerar som garanti för att produkten inte har öppnats.
Önskar du returnera en eller flera varor så kostar det 55 SEK och du måste kontakta oss inom 90 dagar via kontaktformuläret uppe till höger. I förfrågan ska du bifoga bilder på de varor du vill returnera samt ange ditt ordernummer och du får sedan instruktioner för returen.
Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills vi tar emot det. Kom ihåg att behålla kvittot och spårningsnumret du får när du returnerar paketet.
Återbetalningen av returen kommer att behandlas när vi har fått en bild på varan och returpaketets spårningsnummer.
Observera: Alla delar av en vara måste returneras när du utnyttjar dig av ångerrätten. Om till exempel sminkborttagningsmedel ingick vid köp av en mascara utan extra kostnad, måste båda artiklarna returneras.
Om ett paket returneras på grund av avslag på mottagning eller utebliven hämtning på utlämningsstället är det ditt ansvar att kontakta oss då vi inte automatiskt informeras om detta.
I dessa fall kommer vi att ta ut en returavgift på 29 SEK, som dras av från det belopp som ska återbetalas. Om paketets värde är mindre än returavgiften kommer ingen återbetalning ske.
När vi mottar varan, kontrollerar vi den och du får tillbaka det belopp du har betalat till oss vid köpet. Beloppet överförs alltid via samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Om du till exempel har betalat med ett betalkort, återbetalas beloppet till det betalkort du använde vid köpet. Fraktkostnader återbetalas endast vid reklamationer (defekta varor) och endast om reklamationen godkänns och produkten returneras med hjälp av vår returetikett, som du hittar här: https://return.coolrunner.dk/paidluxplus/SE
Observera: Varan måste vara i obruten förpackning och returneras i samma skick som vid mottagandet, och den måste vara i ett skick så att vi utan problem kan sälja varan som ny. Om varan har förlorat värde på grund av att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, kan du endast få en del av köpbeloppet tillbaka. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde. Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ånger av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpbeloppet.
Luxplus ApS erbjuder 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen._Det innebär att du kan få din produkt reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller få prisavdrag beroende på situationen i fråga. Ditt klagomål måste vara giltigt, vilket innebär att eventuella fel inte kan vara resultatet av felaktig användning av produkten. Observera att för produkter med begränsad livslängd är din rätt att överklaga begränsad i enlighet med detta.
Om du har ett klagomål relaterat till ditt köp ska du i första hand kontakta kundtjänst på vårt kontaktformulär. Om vi inte kan hitta en lösning som båda parter är nöjda med kan du överklaga till Allmänna Reklamationsnämnden, om villkoren för detta är uppfyllt. Du kan läsa mer om hur det går till att överklaga, samt lämna en anmälan på Allmänna Reklamationsnämndens hemsida, www.arn.se, eller genom att skicka brev till ARN på adressen:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Du kan också vända dig till EUs tvistlösningssida på nätet genom att besöka webbadressen http://ec.europa.eu/odr.
Kontakta oss så snart du upptäcker ett fel eller saknar delar för en produkt som har köpts på luxplus.se. Detta bör ske så snart som möjligt eller inom en rimlig tidsperiod från det ögonblick du märker att det är något fel på din produkt. Skicka ditt klagomål via vårt kontaktformulär, därefter kikar vi på ditt ärende. Klagomål anses komma i tid om de lämnas in inom två månader efter att produktfel har upptäckts.
Priserna på Luxplus.se är dagliga priser, och vi förbehåller oss rätten att ändra priser och information på webbplatsen när som helst utan förvarning. Både fakta och prisinformation tillhandahålls med reservation för korrekturfel, felaktig
beskrivning och tekniska specifikationer. Vi strävar efter att ge så korrekt information som möjligt på Luxplus.se, men vid eventuella problem accepterar vi inte ansvar för eventuella fel, kostnader eller förluster som orsakats av felaktig information på sidan eller av felaktig användning.
Reservation tas för skrivfel/prisfel och slut i lager. Dessutom reserveras för felaktigt angivna priser på annonssidor på Internet. Annonssidor skapar våra produktpriser med förseningar och kan därför inte alltid vara korrekta. Exempel på annonssidor: Pricerunner och affiliate banners samt sociala medier som Facebook, Instagram m.m. Priser och annan information i annonser är inte bindande. Det betyder att du kan se ett erbjudande om en vara på en annonssida på nätet, men att det senare visar sig att varan är dyrare än den annonserade. Om du stöter på ett fel/felaktigt pris i en tryckt annons, annonssidor eller specialerbjudandeblad är det felaktiga priset inte bindande.
Alla våra produkter beställs direkt från de största leverantörerna med garanti för äkthet inom EU. På grund av detta kan utseendet på vissa produkter variera, ha ett annat språk eller skilja sig åt i färg.
Vi förbehåller oss rätten till avvikelser i totalpriset på grund av avrundning av de enskilda priserna.
Luxplus ApS
Teglværksgade 37,1
2100 København Ø
Danmark
CVR-nummer: 25090705
Uppdaterad 26. februari 2024
Dataskydd har hög prioritet hos Luxplus. En noggrann och ansvarig hantering av dina personuppgifter är därför helt naturligt för oss. I denna policy förklarar vi vilka personuppgifter och användaruppgifter vi samlar om dig, och i vilket syfte vi förvarar och använder dem.
Företagsinformation
Luxplus ApS
Teglværksgade 37,1
2100 København Ø
Danmark
Org.nummer: 502076-4881 / CVR-nummer: 25090705
Personuppgifter är information rörande en persons identitet; såsom namn, adress, emailadress, telefonnummer och liknande.
Så snart du registrerar dig som kund hos Luxplus lagrar vi ditt namn, adress, telefonnummer och emailadress i en elektronisk kunddatabas som endast är tillgänglig för Luxplus medarbetare. Innan vi tar emot dina personuppgifter efterfrågar vi ditt uttryckliga samtycke och garanterar att du vet precis vilka uppgifter som lagras. Vi förvarar dina personuppgifter med syfte att kunna leverera dina beställda varor, kommunicera med dig och för att uppfylla de regler som enligt den svenska bokföringslagen ska förvaras i 7 år. För att behandla din order kommer vissa personuppgifter vidareges till utvalda tredjeparter. Dessa omfattar de leverantörer vi använder för logistik, transport och bankverksamhet, till vilka vi levererar nödvändiga kunduppgifter för emballering, frakt och betalning. Dessa leverantörer får endast använda dina personuppgifter till att uppfylla sina respektive uppdrag. Andra former av användning av dina uppgifter är inte tillåtna. Förtroliga uppgifter lagras inte av oss och blir därför aldrig offentliggjorda.
Som kund hos Luxplus har du rätt att när som helst ångra din registrering. Du har också rätt att se vilka av dina personuppgifter vi har lagrat. Dessa rättigheter betraktas som en del av GDPR.
Varje registrerad kund har tillgång till ett personligt, lösenordsskyddat kundkonto. För att logga in på detta kundkonto krävs en emailadress och ett lösenord. Lösenordet är valt av kunden själv i första steget av registreringen, och är inte synligt för Luxplus medarbetare eller andra. På kundkontot hittar du dina personuppgifter, uppgifter om dina ordrar och ditt medlemskap. Du har också möjlighet att själv ändra dina personuppgifter om dessa skulle vara inkorrekta.
När du har genomfört ett köp på Luxplus skickar vi en automatiserad orderbekräftelse till den emailadress du har angivit. Denna innehåller dina kontaktuppgifter (namn och adress) som varorna skickas till, samt ditt ordernummer, betalningsmetod och en överblick över de varor du beställt. I detta mail finns också ett utdrag från våra generella villkor, såsom avbeställningsvillkor och information om garanti.
När dina varor är skickade mottar du en automatisk avsändningsbekräftelse till emailadressen du angivit. Avsändningsbekräftelsen innehåller ditt ordernummer och sändningsnummer (Track & Trace-nummer) som du kan använda för att spåra ditt paket.
När du har registrerat dig som kund hos Luxplus skickar vi dig löpande en rad servicemail.
När du registrerar dig till Luxplus nyhetsbrev sparar vi din emailadress med syftet att löpande kunna skicka nyheter, speciella erbjudanden, presentation av produktutbud och annan information. Nyhetsbreven skickas med olika intervaller beroende på omständigheter. Du kan när som helst avsluta din prenumeration på Luxplus nyhetsbrev genom att klicka på avregistreringslänken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundtjänst.
På Luxplus har du möjlighet att ställa frågor om, eller kommentera en produkt på varje produktsida. Detta kräver inte att du anger namn eller emailadress, och du kan därmed välja att använda kommentarsfunktionen helt anonymt. Om du önskar svar på din förfrågan ombeds du dock fylla i kontaktformuläret med namn och emailadress, så att vi har möjlighet att kontakta dig.
Alla personuppgifter samlas endast in och används av Luxplus som ansvarig uppgiftbehandlingsverksamhet. Dina personuppgifter kommer aldrig offentliggöras eller säljas till tredjepart; inte heller till externa marknader eller opinionsforskningsändamål. Endast de uppgifter som är nödvändiga för logistik, transport/frakt och betalning skickas vidare till ansvariga serviceleverantörer. Dessa får endast använda dina personuppgifter till sina specifika tjänster. Annan användning av dina uppgifter är otillåtet och kommer under inga omständigheter äga rum. Läs ytterligare under tredjepartstjänster.
I samband med hanteringen av kundtjänstrelaterade ärenden och ordrar kan kundtjänst be kunden framvisa legitimation eller andra personliga upplysningar i det aktuella ärendet. Kunden kan skicka dessa uppgifter via mail till Luxplus. Efter att ärendet blivit behandlat kommer dessa personliga upplysningar raderas inom 48 timmar.
Användardata är data som kan samlas in när du besöker en webbplats.
När kunder besöker Luxplus registrerar vi hur våra kunder navigerar på vår hemsida, däribland hur våra kunder kom till vår webbplats, vilka av våra sidor som blir besökta och liknande. Vi sparar också vilka varor kunder har köpt hos oss. Det gör vi för att kunna förstå våra kunders förehavanden, så att vi ska kunna förbättra och optimera hemsidans funktioner och utbud utefter våra kunders önskemål.
En cookie är en fil som innehåller upplysningar om huruvida du är ny eller redan registrerad kund, vilka produkter du klickar på och hur du navigerar runt på vår hemsida. Vi sparar normalt cookies i 12 månader. Cookies sparas på din dator, surfplatta eller smartphone. En cookie kan inte registrera dig som person. Den känner endast igen din dator, surfplatta eller smartphone och visar en anpassad version av vår hemsida.
Du kan ställa in din webbläsare på att varna dig när en webbplats använder cookies. Du har också möjlighet att helt avaktivera cookies i din webbläsare. Om du vill radera dina cookies kan du göra detta i din webbläsare.
Din IP-adress är adressen på den dator/enhet du använder för besöket. IP-adressen registreras för att kunna garantera att Luxplus alltid kan identifiera den dator som använts vid eventuellt missbruk eller olagligheter i förbindelse med besöket.
Vi arbetar tillsammans med olika tredjepartsleverantörer som placerar cookies åt oss och registrerar användardata. Detta innefattar t.ex. hur du hamnar på Luxplus webbplats och också vilken typ av onlineannonsering du klickar på. På så sätt är det möjligt för oss att målinrikta användarbaserad onlineannonsering skräddarsydd efter dina individuella preferenser. Allt detta sker anonymt; Luxplus sparar inte personliga uppgifter såsom namn, adress eller emailadress för detta ändamål. Alla upptäckta IP-adresser blir också anonymiserade.
För analys- och marknadsföringsändamål arbetar Luxplus med följande tredjepartsleverantörer:
Google Analytics är en tjänst hos Google Inc. som ger professionell och komplex webbanalys. Läs mer om Google Analytics.
Google AdWords är ett annonseringssystem från Google Inc., där annonsörer (här Luxplus) kan annonsera specifikt. Luxplus använder Google AdWords i retargetingsyfte. Läs mer om Google AdWords.
Criteo är en retargetingverksamhet som visar personlig onlineannonsering för besökande på en specifik hemsida (här Luxplus). Läs mer om Criteo.
Facebook Custom Audiences är ett Facebookverktyg som gör det möjligt att målinrikta reklam till bestämda målgrupper. Luxplus använder detta Facebookverktyg i retargetingsyfte. Luxplus delar telefonnummer och e-postadresser med Facebook via krypterat och säkert datautbyte. Syftet med denna databehandling är att hjälpa oss visa relevanta annonser för våra medlemmar på Facebook och Instagram. Se hur du begär radering av data i 10. Dina rättigheter. Läs mer om Facebook Custom Audiences.
Awin (tidigare Zanox) är en retargetingverksamhet som visar personlig onlineannonsering för besökare på en specifik hemsida (här Luxplus). Läs mer om Awin.
Luxplus samarbetar med Trustpilot för att hjälpa personer att få bättre köpupplevelser. Vi delar endast din orderbekräftelse med Trustpilot. Läs mer hos Trustpilot.
Klaviyo är en marknadsföringsautomatiseringsplattform som Luxplus använder för att skicka e-post. Vi delar informationen med Klaviyo som är nödvändig för att vi ska kunna skicka personlig kommunikation om medlemskap, beställningar, produktrekommendationer och kampanjer. Läs mer om Klaviyo
Hello Retail är programvara som Luxplus använder för att visa relevanta produktrekommendationer på Luxplus webbplats och i andra relevanta kanaler (t.ex. e-post). Vi delar informationen med Hello Retail som är nödvändig för att ge den mest personliga och relevanta upplevelsen. Läs mer om Hello Retail
För leverans av dina ordrar samarbetar Luxplus med följande tredjepartsleverantörer:
Luxplus använder Coolrunner för hantering och leverans av våra ordrar. Vi delar leveransuppgifter, emailadress och telefonnummer med Coolrunner. Coolrunner vidareger dessa leveransupplysningar till en fjärdepart såsom PostNord, DHL och liknande logistikleverantörer. Läs mer hos Coolrunner.
Luxplus använder PakkecenterNord för hantering av våra ordrar. Med PakkecenterNord delar vi orderuppgifter, leveransuppgifter, emailadress och telefonnummer. Läs mer hos PakkecenterNord.
Vidare använder Luxplus följande tredjepartsleverantörer:
Zendesk är den kundtjänstplattform vi använder för hantering av kundhänvändelser. Hos Dixa förvarar vi bl.a. din emailadress, namn och korrespondens om du har tagit kontakt med vår kundtjänst, oavsett om detta skett via telefon, email, chatt eller Facebook. Alla former av kundkontakt registreras genom Fixa. Läs mer hos Dixa.
SendGrid är en emailutskickstjänst som hanterar alla de email Luxplus skickar till våra kunder. Vi delar emailadresser med SendGrid. Läs mer hos SendGrid.
Luxplus lagrar inte kundernas betalningsuppgifter. Detta gör den respektive betalningsleverantör som används vid ett köp på sidan. Luxplus utväxlar ett ID med den använda betalningsleverantören, som denne sedan använder för att identifiera den använda betalningsmetoden. Detta betalnings-ID är unikt mellan Luxplus, betalningsleverantören och användaren, och är därför inte användbart någon annanstans.
Luxplus använder följande betalningsleverantörer/betalningsgateways:
Vid frågor om lagring av dina betalningsuppgifter ombeds du hänvända dig till den betalningsleverantör som använts för din betalning hos Luxplus.
Luxplus påtar sig inget ansvar för tredjeparts och samarbetspartners personuppgiftspolicies. Är du intresserad av nämnda tredjeparters personuppgiftspolicies ombeds du hänvända dig till dessa.
Luxplus tar skydd av dina personuppgifter på extremt stort allvar. Därför vidtar vi alltid alla rimliga åtgärder, tekniska och organisatoriska, för att garantera att insamling, användning och lagring av dina uppgifter sker korrekt. Dessa tekniska och organisatoriska procedurer skyddar de uppgifter vi samlat in om dig mot otillåten tillgång eller olaglig offentliggörelse. Inte desto mindre kan Luxplus ta ansvar för fel i dataöverföring eller otillåten tillgång från utomstående, oauktoriserade personer eller organisationer.
Om du har frågor eller kommentarer kring vårt uppgiftsskydd står vi alltid till din förfogan.
Luxplus förbehåller sig rätten att när som helst ändra vår personuppgiftspolicy i överensstämmelse med gällande personuppgiftslagstiftning.
Vi överför i samband med behandlingen av dina personuppgifter data till mottagare i USA, dock endast till verksamheter som är med i EU Privacy Shield och därmed är säkra i förhållande till bestämmelserna i EU-dataförordningen (EU) 2016/679 från 27 april 2016.
Vi kommer inte i samband med behandling av personuppgifter överföra dina personuppgifter till mottagare i USA eller annat tredjeland som av EU-kommissionen är betraktade som osäkra tredjeländer.
Om det vid senare tidspunkt skulle bli aktuellt att överföra data till osäkra tredjeländer kommer detta endast ske om verksamheten i gällande tredjeland tidigare har levt upp till de nödvändiga garantier för att mottagarens nivå av personuppgiftsskydd stämmer överens med denna personuppgiftspolicy samt gällande EU-lagstiftning.
Överföring kommer därför ske av en av följande överföringsorsaker:
Om du önskar använda dig av nedanstående rättigheter ska du kontakta oss genom de kontaktupplysningar som står skrivna högst upp i denna personuppgiftspolicy.
Vi behandlar och besvarar din hänvändelse snarast möjligt, och senast en månad, efter att vi har mottagit denna såvida förfrågans komplexitet och omfång gör att vi inte kan svara inom en månad. I så fall kan svarsfristen bli upp till sammanlagt 3 månader, i enlighet med Dataskyddsförordningens artikel 12.
Du har rätt att få insikt i de personuppgifter Luxplus ApS behandlar om dig, i enlighet med Dataskyddsförordningens artikel 15. Tillgången kan dock vara begränsad av hänsyn till verksamhetshemligheter och/eller immateriella rättigheter.
Om du anser att de upplysningar Luxplus ApS behandlar om dig är felaktiga har du rätt att få dessa korrigerade eller raderade, i enlighet med Dataskyddsförordningens artikel 16 och 17.
Förutsatt att vi håller med om att de uppgifter vi behandlar om dig är felaktiga eller innehåller fel raderar eller korrigerar vi snarast möjligt dessa uppgifter.
Radering eller korrigering av personuppgifter kommer dock inte ske om Luxplus ApS är rättsligt förpliktigade att förvara samtliga eller delar av dina personuppgifter, eller om det är nödvändigt att förvara dessa personuppgifter för att ett rättskrav kan fastläggas eller försvaras. I så fall kommer Luxplus ApS endast förvara de uppgifter som Luxplus ApS är rättsligt förpliktigade eller berättigade till, och radera övriga personuppgifter om dig.
Du har när som helst rätt att helt eller delvis återkalla ditt samtycke till Luxplus ApS behandling av dina personuppgifter, i förhållande till Dataskyddsförordningens artikel 7.
Om du återkallar ditt samtycke kommer Luxplus ApS upphöra med att behandla de personuppgifter du har återkallat ditt samtycke till, såvida Luxplus ApS inte är rättsligt förpliktigade eller berättigade till att förvara alla eller delar av dina personuppgifter. I så fall kommer Luxplus ApS endast förvara de uppgifter som Luxplus ApS är rättsligt förpliktigade eller berättigade till, och radera övriga personuppgifter om dig. Din återkallelse av ditt samtycke berör inte lagligheten av den behandling som Luxplus ApS har vidtagit fram till din återkallelse av samtycke.
Återkallar du ditt samtycke till behandling av de uppgifter som är nödvändiga för användaren av Luxplus ApS, kan vi behöva radera samtliga av dina uppgifter, eftersom din profil inte kommer fungera utan de nödvändiga uppgifterna.
Du har när som helst rätt att invända mot Luxplus behandling av dina personuppgifter. Du kan likaledes invända om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med gällande regler, eller det samtycke du har givit Luxplus ApS, i enlighet med Dataskyddsförordningens artikel 21.
Du har rätt att få Luxplus behandling av dina personuppgifter begränsade vid följande tillfällen, i enlighet med Dataskyddsförordningens artikel 18:
Eftersom vår behandling av dina personuppgifter baseras på samtycke eller avtal, och vår behandling sker automatiskt, har du rätt till dataportabilitet.
Rätt till dataportabilitet betyder att du har rätt att få efterskickat de personuppgifter du har upplyst oss i ett strukturerat, normalt använt och maskinläsbart format, som du därefter har rätt att överföra till annan serviceleverantör, i enlighet med Dataskyddsförordningens artikel 20.
Om du har klagomål rörande behandlingen av dina personuppgifter kan du kontakta Datainspektionen med dessa:
Datainspektionen
Adress: Datainspektionen, Box 8114, 104 20 Stockholm
Telefonnummer: 08-657 61 00
E-mail: [email protected]
Hemsida: www.datainspektionen.se
* Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG
18 maj - 2018
Luxplus (Luxplus ApS) är en medlemsklubb som ger rabatter på välkända parfym- och kosmetikamärken tillsammans med andra medlemsförmåner. Luxplus är endast för privatpersoner. Medlemskapet är personligt och ska inte delas. Brott mot medlemsvillkoren kan leda till att medlemskapet sägs upp.
För att bli medlem måste du vara 18 år eller äldre.
Medlemmar kan tjäna BonusCash när de gör en beställning hos Luxplus. Mängden BonusCash beror på vilka produkter du köper. Du kan alltid se ditt BonusCashsaldo på din medlemsida när du är inloggad. Dina BonusCash blir automatiskt inlösta som en rabatt vid din nästa beställning i förhållandet 1:1, vilket innebär att 90 BonusCash ger dig en rabatt på 90 kr. Intjänade BonusCash kan inte användas under en eventuell provperiod.
Du förlorar aldrig dina BonusCash så länge du har ett aktivt medlemskap. Har du däremot sagt upp ditt medlemskap har du 30 dagar på dig att spendera dina BonusCash. Du har fortfarande möjlighet att spendera dina BonusCash inom dessa 30 dagar genom att återaktivera ditt medlemskap.
Du kan inte lösa in dina BonusCash mot kontanter, och de kan inte överföras till en annan medlem.
När du genomför en beställning av produkter till medlemspris på Luxplus.se godkänner du de gällande abonnemangsvillkoren och du godkänner att Luxplus.se (Luxplus ApS) får debitera det angivna beloppet varje månad, fram tills det att du väljer att säga upp ditt abonnemang. Du kan säga upp ditt abonnemang när du vill.
Du mottar ett kvitto via e-mail vid ditt första köp som innehåller information om ditt medlemskap. Efterföljande kvitton finns sparade på din medlemssida på Luxplus.se som du kan se när du är inloggad.
När du blir medlem hos Luxplus måste du bekräfta att du är över 18 år. Om du är under 18 år måste prenumerationen tecknas av en förälder eller vårdnadshavare.
Ditt medlemskap hos Luxplus betalas som en löpande prenumeration. Ditt medlemskap förnyas automatiskt för att ge dig konstant åtkomst, tills du inte längre önskar att vara medlem.
Din registrering på luxplus.se är juridiskt bindande från det ögonblick du har accepterat ordern med ditt medlemskap och därmed aktiverat det. Som medlem i Luxplus och kortinnehavare är du skyldig att betala för din medlemstid, tills du säger upp ditt abonnemang/medlemskap på hemsidan eller genom att kontakta kundservice. Observera att du inte kan avsluta ditt medlemskap genom att vägra betalningen eller genom återkrav. För obetalda och/eller förfallna fakturor förbehåller sig Luxplus rätten att dra av beloppet vid ett senare tillfälle och uppdatera betalningsinformation om den uteblivna betalningen beror på inaktuell betalningsinformation, och i extrema fall att använda partners (t.ex. inkassobyråer) för indrivning.
Alla betalningar hos Luxplus.se görs med betalkort (VISA-kort och MasterCard), Trustly, PayPal eller Klarna. Alla betalningsavgifter hanteras av Luxplus ApS och är inkluderade i produktpriser samt priser för medlemskap. Du har tillgång till en förteckning av dina tidigare betalningar och beställningar när du loggar in på din sida på Luxplus.se. Betalningar görs via ePay A/S med NETS och Teller som betalningsförmedlare. Överföringen är säkert krypterad via TLS.
Alla tjänster erbjuds av Luxplus ApS, Teglvärksgade 37, 1, 2100 Köpenhamn Ö. (CVR Nr.: 25 09 07 05).
Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst. Uppsägningen träder i kraft vid slutet av den pågående medlemsperioden. Det enda undantaget är under de första 24 timmarna av medlemskapet, inom vilka ditt abonnemang är låst på grund av tekniska skäl. Efter de första 24 timmarna kan du avsluta ditt abonnemang när du vill.
Observera att om du har en pågående beställning kan ditt medlemskap inte avslutas förrän beställningen har skickats. Detta sker vanligtvis inom 24 timmar. Försök igen efter att din beställning har skickats.
För att avsluta ditt medlemskap, logga in och klicka på "Mitt medlemskap". Om du säger upp ditt medlemskap har du fortfarande tillgång till det tills perioden löper ut. Efter att ett medlemskap har avslutats, kommer pengar inte att dras från ditt konto om du inte väljer att återaktivera ditt medlemskap.
Observera att du inte kan säga upp ditt medlemskap genom att avvisa betalningen. I det fallet kommer ditt medlemskap att fortsätta automatisk och du kommer även att stå för häfta för pålöpande betalningar, tills du säger upp ditt medlemskap via hemsidan eller genom att kontakta kundservice.
Ditt abonnemang på Luxplus.se omfattas enligt lag av en ångerrätt på 14 dagar. I praktiken innebär det att din ångerfrist går ut 14 dagar efter att du har ingått avtal med oss. Din ångerrätt gäller enbart vid avtalets ingående och inte vid löpande abonnemangsdebiteringar.
Om du vill avsluta ditt abonnemang måste du meddela oss detta minst 14 dagar innan du ingår ett bindande avtal med oss. Ange tydligt och uttryckligen i ditt meddelande att du vill utnyttja din ångerrätt.
Om du säger upp din prenumeration inom 14 dagar kommer vi att återbetala din betalning utan onödigt dröjsmål eller senast 14 dagar från det datum då vi fick besked om ditt beslut att säga upp detta avtal.
Medlemmen är skyldig att betala för Medlemskapet från det avtalade startdatumet för medlemskapet. Om avtalet hävs mellan parterna är Medlemmen skyldig att betala för den del av tjänsten som redan har levererats. Detta beräknas proportionellt baserat på den period som Luxplus har tillhandahållit medlemsförmånerna.
Uppdaterad 10.06 2024
Alltid gratis frakt på alla beställningar, oavsett ordervärde.
Allt du behöver för att förfina dina rutiner. Nyheter om allt som alla pratar om.
Reapriser varje dag, hela året om
Exklusiva medlemserbjudanden och gåvor med dina köp
…och dra av dem på nästa köp. 1 Bonuscash = 1 kr.
Luxplus är endast för medlemmar. Som medlem får du stora rabatter på makeup, parfymer, schampo och skönhetsvård. Den första månaden är gratis! Därefter är priset 89 kr i månaden - med våra rabatter är pengarna snabbt intjänade. Det är ingen bindningstid och du kan säga upp ditt medlemskap när du vill.