Endast för medlemmar:
Spara genom allt
Alltid billig frakt
Extra besparingar med BonusCash
Endast för medlemmar:
Spara genom allt
Alltid billig frakt
Extra besparingar med BonusCash

Köpsvillkor för Luxplus 

(Luxplus ApS)


Så handlar du

När du gör en beställning hos Luxplus ingår du ett köpeavtal med Luxplus ApS, Teglværksgade 37, 1, 2100 Köpenhamn Ø, Danmark. 

När du handlar hos Luxplus kan du välja mellan två olika priser: Medlemspris och Normalpris. Alla priser visas inklusive moms. Priserna på Luxplus.se är marknadspriser. Vi reserverar oss för plötsliga prisändringar på vår hemsida.

När du beställer från Luxplus.se accepterar och ingår du avtalet på svenska.

Observera att det kan förekomma  begränsningar i hur många produkter du kan köpa. Återförsäljning av produkter köpta från Luxplus är inte tillåtet. Misstankar om återförsäljning kan leda till att ditt medlemskap på Luxplus avslutas. Om du inte vill vara medlem kan du välja att köpa dina varor till normalpris. I så fall kommer det inte att läggas till ett medlemskap i betalningsprocessen.

Annullera beställning/avbryta order

Om du har gjort en beställning men har ångrat dig kan du annullera din order. Det gör du genom att logga in med din e-postadress och ditt lösenord uppe i det högra hörnet på Luxplus.se. Gå in på menyn och klicka på fliken ”Mina beställningar”. Här ska du klicka på info-knappen till höger vid den beställning du vill avbryta och därefter klicka på ”Avbryt beställning”.

Notera att du endast kan annullera en order förutsatt att vårt lager inte har börjat hantera den. Vid frågor, kontakta kundtjänst via vårt kontaktformulär på hemsidan.

Betalning

Alla betalningar genomförs via Altapay, Klarna, Trustly eller PayPal. På luxplus.se kan du betala med VISA, VISA Debit, VISA Electron, MasterCard eller Maestro. Din betalsäkerhet är vår högsta prioritet. Det innebär att du kan behöva verifiera din kortbetalning med 3D Secure innan köpet genomförs. Din bank kan ge dig mer information om 3D Secure och hur du verifierar dig. Alla betalnings- och kortavgifter är inkluderade i priserna som har angetts på sidan och hanteras av Luxplus ApS.

Betalning för medlemskap samt varor hos Luxplus.se kan i dagsläget endast genomföras med betal-/kreditkort, PayPal, Trustly och Klarna. Beloppet dras från ditt konto först när varorna skickas från lagret eller när ditt medlemskap påbörjas. Om du väljer att betala din första order med Klarna (faktura), kommer medlemsavgiften istället att faktureras. Du kan inte debiteras ett större belopp än det du har godkänt vid köpet.

Ångerrätt och returrätt (returvaror)

Ångerrätten gäller från dagen efter att du mottagit varan. Om tidsfristen går ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till nästa vardag.

Efter att du har mottagit varorna kan du enbart hantera varorna på ett sätt som gör att du kan avgöra deras art, egenskaper och sätt att fungera. Ångerrätten upphör om förseglingen/plomberingen bryts på varor som av hälso- och hygienskäl inte kan returneras, t.ex. matvaror, receptfria läkemedel, hälsokostprodukter, kosmetika mm. Begreppet försegling/plombering omfattar även speciell förpackning som skyddar produkten och fungerar som  garanti för att produkten inte har öppnats.

Önskar du returnera en eller flera varor så kostar det 55 SEK och du måste kontakta oss inom 90 dagar via kontaktformuläret uppe till höger. I förfrågan ska du bifoga bilder på de varor du vill returnera samt ange ditt ordernummer och du får sedan instruktioner för returen.

Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills vi tar emot det. Kom ihåg att behålla kvittot och spårningsnumret du får när du returnerar paketet.

Återbetalningen av returen kommer att behandlas när vi har fått en bild på varan och returpaketets spårningsnummer.

Observera: Alla delar av en vara måste returneras när du utnyttjar dig av ångerrätten. Om till exempel sminkborttagningsmedel ingick vid köp av en mascara utan extra kostnad, måste båda artiklarna returneras.

Om ett paket returneras på grund av avslag på mottagning eller utebliven hämtning på utlämningsstället är det ditt ansvar att kontakta oss då vi inte automatiskt informeras om detta.

I dessa fall kommer vi att ta ut en returavgift på 29 SEK, som dras av från det belopp som ska återbetalas. Om paketets värde är mindre än returavgiften kommer ingen återbetalning ske.

Återbetalning av köp

När vi mottar varan, kontrollerar vi den och du får tillbaka det belopp du har betalat till oss vid köpet. Beloppet överförs alltid via samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Om du till exempel har betalat med ett betalkort, återbetalas beloppet till det betalkort du använde vid köpet. Fraktkostnader återbetalas endast vid reklamationer (defekta varor) och endast om reklamationen godkänns och produkten returneras med hjälp av vår returetikett, som du hittar här: https://return.coolrunner.dk/paidluxplus/SE

Observera: Varan måste vara i obruten förpackning och returneras i samma skick som vid mottagandet, och den måste vara i ett skick så att vi utan problem kan sälja varan som ny. Om varan har förlorat värde på grund av att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, kan du endast få en del av köpbeloppet tillbaka. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde. Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ånger av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpbeloppet.

Din rätt att överklaga

Luxplus ApS erbjuder 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen._Det innebär att du kan få din produkt reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller få prisavdrag beroende på situationen i fråga. Ditt klagomål måste vara giltigt, vilket innebär att eventuella fel inte kan vara resultatet av felaktig användning av produkten. Observera att för produkter med begränsad livslängd är din rätt att överklaga begränsad i enlighet med detta.

Om du har ett klagomål relaterat till ditt köp ska du i första hand kontakta kundtjänst på vårt kontaktformulär. Om vi inte kan hitta en lösning som båda parter är nöjda med kan du överklaga till Allmänna Reklamationsnämnden, om villkoren för detta är uppfyllt. Du kan läsa mer om hur det går till att överklaga, samt lämna en anmälan på Allmänna Reklamationsnämndens hemsida, www.arn.se, eller genom att skicka brev till ARN på adressen:

ARN

Box 174

101 23 Stockholm 

Du kan också vända dig till EUs tvistlösningssida på nätet genom att besöka webbadressen http://ec.europa.eu/odr.

Hur snabbt ska jag lämna in ett klagomål?

Kontakta oss så snart du upptäcker ett fel eller saknar delar för en produkt som har köpts på luxplus.se. Detta bör ske så snart som möjligt eller inom en rimlig tidsperiod från det ögonblick du märker att det är något fel på din produkt. Skicka ditt klagomål via vårt kontaktformulär, därefter kikar vi på ditt ärende. Klagomål anses komma i tid om de lämnas in inom två månader efter att produktfel har upptäckts.

Ansvarsfriskrivning

Priserna på Luxplus.se är dagliga priser, och vi förbehåller oss rätten att ändra priser och information på webbplatsen när som helst utan förvarning. Både fakta och prisinformation tillhandahålls med reservation för korrekturfel, felaktig

beskrivning och tekniska specifikationer. Vi strävar efter att ge så korrekt information som möjligt på Luxplus.se, men vid eventuella problem accepterar vi inte ansvar för eventuella fel, kostnader eller förluster som orsakats av felaktig information på sidan eller av felaktig användning.

Reservation tas för skrivfel/prisfel och slut i lager. Dessutom reserveras för felaktigt angivna priser på annonssidor på Internet. Annonssidor skapar våra produktpriser med förseningar och kan därför inte alltid vara korrekta. Exempel på annonssidor: Pricerunner och affiliate banners samt sociala medier som Facebook, Instagram m.m. Priser och annan information i annonser är inte bindande. Det betyder att du kan se ett erbjudande om en vara på en annonssida på nätet, men att det senare visar sig att varan är dyrare än den annonserade. Om du stöter på ett fel/felaktigt pris i en tryckt annons, annonssidor eller specialerbjudandeblad är det felaktiga priset inte bindande. 

Alla våra produkter beställs direkt från de största leverantörerna med garanti för äkthet inom EU. På grund av detta kan utseendet på vissa produkter variera, ha ett annat språk eller skilja sig åt i färg.

Vi förbehåller oss rätten till avvikelser i totalpriset på grund av avrundning av de enskilda priserna.

Information om företaget

Luxplus ApS

Teglværksgade 37,1

2100 København Ø

Danmark

CVR-nummer: 25090705

Uppdaterad 26. februari 2024